ПРИЗНАЧАЄМО ПЕНСІЇ АВТОМАТИЧНО – ЗРУЧНО ДЛЯ ВАС
Шановні волиняни, якщо ви дбаєте про свою соціальну захищеність у майбутньому, варто знати, які умови нарахування пенсійних виплат і можливостей оформлення цих виплат. Чи не найважливішою умовою є страховий стаж.
Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років мають особи за наявності страхового стажу не менше як 25 років. До 2028 року щорічно з 1 січня розмір необхідного страхового стажу буде зростати на 1 рік. Отже з 1 січня 2020 року - 27 років, а вже на 01 січня 2021 року – 28 років. З 1 січня 2028 року необхідний страховий стаж становитиме 35 років.
Якщо ви досягли пенсійного віку і маєте необхідний страховий стаж, потрібно звернутися до управління Пенсійного фонду за місцем реєстрації для подання заяви та документів для обчислення пенсії. Варто це зробити не
пізніше ніж через три місяці після досягнення пенсійного віку. Тоді пенсія буде призначатися з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку. Якщо ви впродовж цих трьох місяців не подали заяви на призначення, вам призначать пенсію з дня звернення та подання документів.
Проте, хочемо проінформувати вас про розширення інтернет-послуг Пенсійного фонду України, які роблять спілкування з Фондом зручнішими для вас. Вкотре звертаємо увагу, що послуги вебпорталу пропонуються не лише для тих, хто незабаром має стати пенсіонером або вже ним є. Вони створені для всіх наших громадян, які мають і набувають страховий стаж, для того щоб ви економили свій час і змогли завчасно подбати про оформлення необхідних документів для призначення пенсії.
З 01 липня 2020 року Пенсійний фонд України запровадив новий сервіс - “Автоматичне призначення пенсії за віком”. Ця послуга дозволяє користувачу надати необхідні для призначення пенсії документи завчасно, до настання пенсійного віку. Тобто підготувати усі необхідні документи. Ви матимете можливість вирішити свої справи не відвідуючи сервісних центрів і не виходячи з дому. Така послуга надається засобами вебпорталу з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Ще не будучи пенсіонером, ви можете авторизуватися на вебпорталі Фонду за допомогою КЕП і, у зручний для себе час підготувати необхідні документи. Зокрема:
– заповнити атрибути анкети (заяву; загальні дані; дані документу, що посвідчує особу; адресу проживання та реєстрації; дані щодо обраного способу виплати призначеної пенсії та отримання пенсійного посвідчення);
– також необхідно додати скановані копії документів (обов’язкові та ті, які вважає за необхідне надати) для підтвердження його права на певні доплати та пільги), це стосується створення електронної трудової книжки (надання сканованої копії), яку може подати як сам користувач, так і роботодавець; без електронної трудової книжки неможливе автоматичне призначення пенсії;
– підписати анкету-заяву КЕП та надіслати її до органу Фонду.
При досягенні пенсійного віку пенсія буде призначатися автоматично. Додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду не буде потреби. Фахівці Пенсійного фонду завчасно проведуть перевірку наявних даних і за потреби повідомлять вас про необхідність доопрацювання документів.
За результатами опрацювання анкети-заявиви ви отримаєте інформацію про автоматичне призначення пенсії, дату такого призначення та розмір пенсії за допомогою СМС повідомлення, засобами вебпорталу та через мобільний додаток.
Самостійно подати скан-копію трудової книжки ви зможете наступним чином:
- зайти в персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою КЕП;
- обрати меню «Надання скан-копій трудової книжки»;
- додати скановані файли та відправити до Пенсійного фонду, завіривши копії електронним підписом.
Дотримуйтеся вимог подання скан-копій: вони мають бути чіткі та відображати всі реквізити документа, містити всі заповнені сторінки трудової книжки у хронологічному порядку; скан-копія повинна бути кольорова, формат зображення jpg або pdf.
Ви можете зареєструватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.gov.ua) та отримувати інформацію та послуги дистанційно. Зокрема, покрокову інструкцію з реєстрації на вебпорталі дивіться за адресою https://www.pfu.gov.ua/vl/216819-podayemo-zayavu-onlajn-u-dlyaavtomatychnogo-pryznachennya-pensiyi.
Відео-інструкцію про автоматичне призначення пенсії дивіться на каналі YouTube за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=d54bD_6IvLA.
Пенсійники Волині завжди готові надати необхідні роз’яснення щодо призначення пенсій та підготовки необхідних документів. Ви можете завчасно звернутися до сервісних центрів Пенсійного фонду в області, поцікавтеся переліком необхідних документів та отримайте відповіді на запитання, які вас цікавлять за телефонами гарячих ліній, розміщеними на інформаційній сторінці головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (https://www.pfu.gov.ua/vl)».
Заступник начальника
головного управління Тетяна КОШЛАТА
Начальник Ратнівського відділу
обслуговування громадян (сервісний центр) Лариса ЗАЛІПА